If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Преди време пътувах по магистралата от Пловдив до София. Времето беше студено между 0 и +4 градуса, скороста беше 170-180 км/ч и датчика за температурата на водата показваше под 50 градуса. Но парното работеше добре - в колата беше топло. Споделете при важите алфи дали имат добро парно при студент двигател ( при изключен климатроник)? Дали датчика за температурта е повреден и ме лъже или термостата е за смяна.
Благодаря предварително!
Откачи буксата на датчика, който е на термостата. Ако е с три крачета - сменяш него. Ако е с две букси - сменяш датчика, който се намира на блока на двигателя (пада се малко зад термостата).
Това е всичко.
Сменяш термостата и си свиркаш, Ако продължи да се еВава.......продължи да търсиш друга причина. Не сменяй какво ли не само, защото някой е допуснал, че може да е това. Датчика се сменя лесно, аз не бих бързал с него.
Сменяш термостата и си свиркаш, Ако продължи да се еВава.......продължи да търсиш друга причина. Не сменяй какво ли не само, защото някой е допуснал, че може да е това. Датчика се сменя лесно, аз не бих бързал с него.
И понеже термостатът е по-скъп от датчика, та затова да започне с него, м?
ами колега провери си го , не е трудно , при студена кола (когато по принцип термостата е затворен) след 2-3 мин работа на място опипай маркучите които отиват от термостата към радиатора
ако са топли значи нямаш термостат,ако са студени съответно термостата е затворен и не отваря големия кръг (т.е. към радиатора)
а иначе колата задължително трябва да има термостат,тъй като мотора има работна температура (т.е. най-голямо КПД и съответно най-малко изноване)
а замислял ли си се дали ти показват вярно уредите,щото може термостата да си е наред и пак да ти показва малко градуси
Колега маркучът, който отива към радиатора след 1-2 мин работа на двигателя се затопли. Изглежда е термостата.
Alfa Romeo 156 2.0 TS `99 V3 | BN RICH/DISTINTIVE | Remapped by O.E.Motorsport., Eibach Black Springs, 17'' Rims, V6 Intake mod, Denso Iridium spark plugs, Lighten pulley crank
Ами колега, точно това е, че по неговото описание (преди последният му пост, където вече става ясно) изобщо не става ясно, че точно термостат е заминал. Никъде не е уточнено с колко датчика е мотора му, защото аз имах същия проблем, със същите симптоми и при мен си беше заминал втория датчик, който е на блока, а не термостата. Само че аз се набутах първо с термоста и смених здравия, защото още нищо не знаех по тази кола и приемах за чиста монета това, което беше написано по този въпрос тук във форума, а не отидох при специалист - всеки втори казва термостат. Ето за това става дума, защото най-лесно е да се почне смени това, смени онова и ако не се оправи, смени пук еди кое си. А единствено от от всички писали в темата, само колегата Pepo се сети да попита и да заостри вниманието на човека, че има варианти и с повече от един датчик
Само че аз се набутах първо с термоста и смених здравия, защото още нищо не знаех по тази кола и приемах за чиста монета това, което беше написано по този въпрос тук във форума, а не отидох при специалист - всеки втори казва термостат. Ето за това става дума, защото най-лесно е да се почне смени това, смени онова и ако не се оправи, смени пук еди кое си. А единствено от от всички писали в темата, само колегата Pepo се сети да попита и да заостри вниманието на човека, че има варианти и с повече от един датчик
Точно. Просто писах на човека какво да направи, защото проблемът наистина е в датчика. Мързи ме да описвам защо и как. Хайде да се сетите що имам за продаване работещ термостат http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=30345
И аз се чудя по повод тези скоби. На моята 156 термостата е монтиран с едни такива особени скоби без винтчета каквите продават по железариите. Също така са маркирани с жълта боя, предполагам за да се види когато дали са отваряни. Интересува ме има ли специални клещи или подобен инструмент за отварянето и монтирането им или да купувам нови...
Сигурно има инструмент за тях. Могат да се закачает с клещи тип "керпедени".Ако се налага да махаш тези заводските скоби бих те посъветвал да си сложиш раздвижни с винтове. Само си вземи хубави иноксови.
Колега маркучът, който отива към радиатора след 1-2 мин работа на двигателя се затопли. Изглежда е термостата.
Колега моето мнение е щом при 1-2 мин работа на двигателя маркуча след термостата е топъл,това означава,че той е отворен смени си термостата и няма да имаш проблеми.
имах същия проблем взех VERNET 49лв но се оказа че в термостата трябва да влизат 2 датчика а този на Вернет беше с резба само за 1 датчик та го смених в магазина за EPS който беше по скъп 62 лв и проблема с температурата ми се реши.Сега загрява за 10 км до 90 градуса и дори при 180км заковава там.градско не повече от 95 и нито по-малко.. а като взех колата беше така на място вдига 90 градуса,тръгнали пада веднага на 60 и по-малко.. Оригиналния който се монтира на 156 заводско е BERH който струва 89 лв
Колега моето мнение е щом при 1-2 мин работа на двигателя маркуча след термостата е топъл,това означава,че той е отворен смени си термостата и няма да имаш проблеми.
Мнението на колегата CrazyElement е от преди две години и сигурно отдавна го е сменил.
Comment