Известие

Collapse
No announcement yet.

Студен двигател при дълъг път

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от Crazy_Element Покажи съобщение
    Здравейте,

    Преди време пътувах по магистралата от Пловдив до София. Времето беше студено между 0 и +4 градуса, скороста беше 170-180 км/ч и датчика за температурата на водата показваше под 50 градуса. Но парното работеше добре - в колата беше топло. Споделете при важите алфи дали имат добро парно при студент двигател ( при изключен климатроник)? Дали датчика за температурта е повреден и ме лъже или термостата е за смяна.

    Благодаря предварително!
    Откачи буксата на датчика, който е на термостата. Ако е с три крачета - сменяш него. Ако е с две букси - сменяш датчика, който се намира на блока на двигателя (пада се малко зад термостата).
    Това е всичко.
    156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
    Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

    Comment


    • #17
      Сменяш термостата и си свиркаш, Ако продължи да се еВава.......продължи да търсиш друга причина. Не сменяй какво ли не само, защото някой е допуснал, че може да е това. Датчика се сменя лесно, аз не бих бързал с него.

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от ПЧЕЛОЯД Покажи съобщение
        Сменяш термостата и си свиркаш, Ако продължи да се еВава.......продължи да търсиш друга причина. Не сменяй какво ли не само, защото някой е допуснал, че може да е това. Датчика се сменя лесно, аз не бих бързал с него.
        И понеже термостатът е по-скъп от датчика, та затова да започне с него, м?
        156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
        Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

        Comment


        • #19
          а какви пари е тоя термостат на VERNET

          Comment


          • #20
            Аз го купих за 40 лв. Там някъде е докъм 50 !

            Comment


            • #21
              ще взема да сменя и аз моя че имам едни самнения,благодаря за информацията

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
                ами колега провери си го , не е трудно , при студена кола (когато по принцип термостата е затворен) след 2-3 мин работа на място опипай маркучите които отиват от термостата към радиатора
                ако са топли значи нямаш термостат,ако са студени съответно термостата е затворен и не отваря големия кръг (т.е. към радиатора)
                а иначе колата задължително трябва да има термостат,тъй като мотора има работна температура (т.е. най-голямо КПД и съответно най-малко изноване)
                а замислял ли си се дали ти показват вярно уредите,щото може термостата да си е наред и пак да ти показва малко градуси
                Колега маркучът, който отива към радиатора след 1-2 мин работа на двигателя се затопли. Изглежда е термостата.
                Alfa Romeo 156 2.0 TS `99 V3 | BN RICH/DISTINTIVE | Remapped by O.E.Motorsport., Eibach Black Springs, 17'' Rims, V6 Intake mod, Denso Iridium spark plugs, Lighten pulley crank

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от Pepo Покажи съобщение
                  И понеже термостатът е по-скъп от датчика, та затова да започне с него, м?
                  .....защото по неговото описание на проблема най-вероятно е термостат , а не датчик.

                  Термостатът е около 50-70лв /зависи какъв и от кой магазин ще го купи/ , а датчик - около 19-28 лв.
                  Alfa 156 1,9 JTD - 02,2000г
                  Avensis 2011 -2.0 D-4D

                  Comment


                  • #24
                    Ами колега, точно това е, че по неговото описание (преди последният му пост, където вече става ясно) изобщо не става ясно, че точно термостат е заминал. Никъде не е уточнено с колко датчика е мотора му, защото аз имах същия проблем, със същите симптоми и при мен си беше заминал втория датчик, който е на блока, а не термостата. Само че аз се набутах първо с термоста и смених здравия, защото още нищо не знаех по тази кола и приемах за чиста монета това, което беше написано по този въпрос тук във форума, а не отидох при специалист - всеки втори казва термостат. Ето за това става дума, защото най-лесно е да се почне смени това, смени онова и ако не се оправи, смени пук еди кое си. А единствено от от всички писали в темата, само колегата Pepo се сети да попита и да заостри вниманието на човека, че има варианти и с повече от един датчик
                    Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 18:06.
                    Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
                    Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
                    Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
                    Alfa Romeo 156, 2.0TS

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от AlfaMan Покажи съобщение
                      Само че аз се набутах първо с термоста и смених здравия, защото още нищо не знаех по тази кола и приемах за чиста монета това, което беше написано по този въпрос тук във форума, а не отидох при специалист - всеки втори казва термостат. Ето за това става дума, защото най-лесно е да се почне смени това, смени онова и ако не се оправи, смени пук еди кое си. А единствено от от всички писали в темата, само колегата Pepo се сети да попита и да заостри вниманието на човека, че има варианти и с повече от един датчик
                      Точно. Просто писах на човека какво да направи, защото проблемът наистина е в датчика. Мързи ме да описвам защо и как. Хайде да се сетите що имам за продаване работещ термостат http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=30345
                      156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
                      Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

                      Comment


                      • #26
                        И аз се чудя по повод тези скоби. На моята 156 термостата е монтиран с едни такива особени скоби без винтчета каквите продават по железариите. Също така са маркирани с жълта боя, предполагам за да се види когато дали са отваряни. Интересува ме има ли специални клещи или подобен инструмент за отварянето и монтирането им или да купувам нови...
                        Alfa 156 1,8 TS 2001

                        Comment


                        • #27
                          Сигурно има инструмент за тях. Могат да се закачает с клещи тип "керпедени".Ако се налага да махаш тези заводските скоби бих те посъветвал да си сложиш раздвижни с винтове. Само си вземи хубави иноксови.
                          alfa romeo156 2.0TS 11'97

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от CrazyElement Покажи съобщение
                            Колега маркучът, който отива към радиатора след 1-2 мин работа на двигателя се затопли. Изглежда е термостата.
                            Колега моето мнение е щом при 1-2 мин работа на двигателя маркуча след термостата е топъл,това означава,че той е отворен смени си термостата и няма да имаш проблеми.
                            Last edited by petar_taskov; d.m.y г., 22:42.

                            Comment


                            • #29
                              имах същия проблем взех VERNET 49лв но се оказа че в термостата трябва да влизат 2 датчика а този на Вернет беше с резба само за 1 датчик та го смених в магазина за EPS който беше по скъп 62 лв и проблема с температурата ми се реши.Сега загрява за 10 км до 90 градуса и дори при 180км заковава там.градско не повече от 95 и нито по-малко.. а като взех колата беше така на място вдига 90 градуса,тръгнали пада веднага на 60 и по-малко.. Оригиналния който се монтира на 156 заводско е BERH който струва 89 лв
                              Alfa Romeo 156 1.9 JTD

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от petar_taskov Покажи съобщение
                                Колега моето мнение е щом при 1-2 мин работа на двигателя маркуча след термостата е топъл,това означава,че той е отворен смени си термостата и няма да имаш проблеми.
                                Мнението на колегата CrazyElement е от преди две години и сигурно отдавна го е сменил.
                                alfa romeo156 2.0TS 11'97

                                Comment

                                Working...
                                X